7.6.08

rose garden

Today we went to a rose garden "David Austin Roses." It is a popular rose garden with nursery where we can buy all kinds of rose trees, bushes and climbers. The garden is gorgeous, the design of landscape is a bit too formal, I thought... We saw more buds than flowers unfortunately.
















Maybe two weeks from now, the garden will be splendid with colours and scents.



にほんブログ村 英語ブログへ ←This is a banner for the blog ranking at the "Blog MURA".Each click encourages me a lot! Thank you for clicking this.

4 comments:

Anima said...

This garden is stunning!
I want to go there too:)
Fortunately not toooo far from my town...(probably just under 2hours by car)
Thank you for telling us about such a nice place!

chamokayo said...

Hello, Anima,

yes, this garden is fabulous! Even though it was not best time when I went there, it was lovely.

I am going to visit there again in late June when roses are in full bloom!!

Psychocat said...

そうですよね。roseと言えば "David Austin Roses" ですよね。・・・随分前から知っているような口ぶりですが、2ヶ月ほど前に知ったばかりでした(^^)

ガーデニングにまったく興味のなかった妻が突然、バラに取り憑かれて、それ以来、我が家には宅配で何度もバラの苗が届いています。"David Austin" は一つもありませんが。

園芸ショップに出かけてみると、ポットに"David Austin"のエンブレムが付いていると高いんですよね〜(笑)

chamokayo said...

psychocatさん。

あら、日本でもそんなにメジャーなんですね。知らなかったわ。

私自身良く知らないのですが(笑)、David Austinのは品種改良の仕方が特別みたいで、それもお値段アップの一因なのですね。。。もちろん、日本ではブランド効果も大きいと思いますが。

それにしても、そんな有名なバラ園が近くにあるのって嬉しいです。